Teljesítményértékelés tréning vagy teljesítményértékelési tanácsadás, ill. teljesítményértékelési coaching
Céges tréning, amelyet online is (Zoom-on) készséggel tartunk. Ez a tréningünk is a fejlesztési igény meghatározásával kezdődik.
A) Az egyik jellemző indulási helyzet, hogy partnerünknél még nincs működő teljesítményértékelési rendszer. Ilyenkor először facilitátorok vagyunk. Azzal kezdünk, hogy ügyfelünk menedzsmentjét a teljesítményértékelési rendszer felépítésében (is) segítjük. A tréningen a tréner, mint facilitátor segítségével a menedzsment tagjai felépítik saját cégük teljesítményértékelési rendszerét. Abban segítjük a menedzsmentet, hogy a cég, a harmonikus mutatószám-rendszerében (Balanced Scorecard, BSC) rögzített célokat át tudja fordítani teljesítményértékelési rendszerre. Mi van, ha még nincs a cégnek BSC-je? Semmi gond. Ha megbízónknak még nincs balanced scorecardja, (harmonikus mutatószám-rendszere) akkor - nulladik lépésként - azzal kezdünk. Kérdezünk, sokat kérdezünk, ütköztetünk, priorizáltatunk, ellentmondásokat szűrünk ki, és cégmérettől, ill. a tevékenység komplexitásától függően néhány óra vagy néhány nap végére "kész" a harmonikus mutatószám-rendszer. Ezzel azt építjük fel, hogy mit, miért és hogyan mérjen a cég, a divíziók, területek, kisebb szervezeti egységek. Majd azokat lebontjuk az egyének szintjére. Az eredmény egy minden lényeges munkakörre kiterjedő, egy 50 fős cég esetén például 22 egyedi, "személyes műszerfal". Az egyéni, munkakör-specifikus műszerfalak lámpái, kijelzői, potméterei, műszerei mérik az ilyen-olyan munkakörben dolgozó kollégák teljesítményét. Legyen az művezető vagy esztergályos, mérik a HR-vezető, vagy éppen a raktáros, az egyetemi oktató, a kamion sofőr és az ügyvezető, - bárki - teljesítményét.
B) A másik jellemző indulási helyzet, hogy már van, valamilyen teljesítményértékelési rendszer, csak még meg kell tanulni annak a használatát. Ez olyan, mint, amikor van valakinek a számítógépén SAP, csak még meg kell tanulni használni. Az is lehet, hogy a teljesítményértékelés még meleg, friss, ropogós. Az is lehet, hogy volt, és van teljesítményértékelés a cégnél, csak a rendszer kiegészítésre kerül. Például a teljesítményértékelési rendszer részét képező (nevében) 360 fokos értékelés szinte soha nem 360 fokos. Fehér holló ritkaságú, hogy a szállítók és a vevők is értékeljenek. A legtöbb 360 fokos értékelés 180 fokos, vagy ha csak a vezető értékeli a beosztottakat, akkor 90 fokos. 90 fokos értékelés esetén a vezetőknek, 180 fokos értékelés esetén a nem vezető értékelőknek (kvázi mindenkinek) meg kell tanítani a teljesítményértékelő rendszer használatát, a vezetőknek pedig a teljesítményértékelő beszélgetés lefolytatását is. A legtöbb vezető soha nem tanulta, hogy hogyan kell egy teljesítményértékelési beszélgetést lefolytatni. Az ösztönös teljesítményértékelési beszélgetés (neuropszichológiai okokból) törvényszerűen azt a sémát követi, ahogyan az értékelőt gyerekkorában a szülei, az óvonéni (!) és meghatározó tanárai értékelték (!) és, ahogyan az adott értékelőt értékelik, értékelték saját vezetői. C) Gyakori helyzet, hogy a vezetők soha nem tanulták, hogy hogyan adjanak JÓL visszajelzés(eke)t a munkatársaiknak. Ha ez a fejlesztési szükséglet, ezt is megtanítjuk.
D)
És a legtöbb felsővezető nem tanulta, hogy fejlesztő beszélgetést hogyan folytasson le. Ennek megfelelően vagy el se kezdi vagy - bizonyos szempontból "logikus" - a kudarcok után nem is végzi. Vagy ha csinálja, bocsánat, hogy ünneprontóan őszinték leszünk, nem biztos, hogy nagyon jól csinálja. Amikor partnereinknél megkérdezzük a senior vezetőket vagy a HR-es munkatársakat, hogy náluk mik a fejlesztési beszélgetés kérdései .... És ha ők sem tudják, hogy mik a Gemba-séta kérdései, akkor a tegnap még szintén munkás műszakvezető vagy művezető, ugyan, honnan tudná, hogy a munkakörében az első számú feladata a fejlesztő beszélgetés, hogy a fejlesztő beszélgetés NAPI rutin és, hogy ha fejlesztő beszélgetéseket "kell" lefolytatnia, akkor mit kérdezzen? Pláne, hogy HOGYAN... Képzés híján a közép-, és frontvonalbeli vezetés nem tudja átvinni a kaizen oly nemes eszméjét a gyakorlatba. Felkészítjük a vezető(ke)t arra, hogy mit, miért, milyen sorrendben és hogyan kérdezzenek, mire figyeljenek, hogy a fejlesztő beszélgetés fejlesztő beszélgetés legyen. A fejlesztési beszélgetés a legtöbb munkahelyen őrülten hiányzik. Ahol pedig van, ott az "autodidakta" fejlesztési beszélgetés félrecsúszik, az eredménye nem ritkán kisebb perpatvar, nagyobb konfliktus, vagy éppen felmondás lesz, és a fejlesztő beszélgetés kihal.... Ha innen indulunk a tréningen, akkor minden résztvevő megtanulja, hogy mi a teljesítményértékelés, hogy miért végezzük és megtanul teljesítményértékelést végezni, azon belül fejlesztő beszélgetést lefolytatni.
A teljesítményértékelési tréning szoros értelemben vett tréning része kemény edzésmunka, többször is gyakorolja a teljesítményértékelési beszélgetést, a visszajelzést, a fejlesztő beszélgetést. Emlékezzünk, hogy az első nagy kérdés az, hogy honnan indulunk. Ha már van teljesítményértékelési rendszer, akkor a résztvevők értelmezik saját cégük teljesítményértékelési rendszerét Megtanulják a teljesítményértékelési beszélgetésekre, fejlesztési beszélgetésekre történő FELKÉSZÜLÉS lépéseit Ön a tréningen megtanulja a "TÉR" (teljesítményértékelési rendszer) aktusainak helyes kommunikációját A céges megrendelővel egyeztetett időkereten belül a lehető legnagyobb számú teljesítményértékelési beszélgetést folytat le a tréningen A gyakorlások között lesz olyan beszélgetés, amit videóra veszünk, és a résztvevő minden hibát javítva újra és újra gyakorol A résztvevő elsajátítja az adott cégnél használt teljesítményértékelés adminisztrációját
A tréninget olyan vezetőknek, vezetőségeknek, cégeknek javasoljuk, akik:tudják, hogy amit nem mérünk, az nincs, ha nem mondjuk meg az embereknek, hogy mit várunk tőlük, akkor nem lesznek gondolatolvasók szeretnének serkentő, ösztönző, a munkatársakat motiváló teljesítményértékelési rendszert működtetni a képzésektől elvárják a munkatársak fejlődését eredményes és költséghatékony juttatási rendszert akarnak
Ha Ön a cég vezetőjeként vagy HR-szakembereként dolgozik, tréningünket különlegesen hasznosnak fogja találni.
Kétnapos, teljesítményértékelés tréning tematika példa jelleggel. A tematika csak lehetséges tematika, hiszen minden cég más. Nincs két azonos teljesítményértékelési rendszer, ugyanakkor a teljesítményértékelési beszélgetés, a visszajelzés, a fejlesztési beszélgetés során szükséges kompetenciák azonosak
1. napi teljesítményértékelés tréning délelőtt - Mi a teljesítményértékelés
- Miért hasznos a teljesítményértékelés
- Mi történik, ha nincs teljesítményértékelés
- A teljesítményértékelés, mint az igazán ösztönző menedzsment eszköz
- A cég stratégiai terve
- Az ún. balanced scorecard
- A cég stratégiai céljainak alábontása a kisebb szervezeti egységek szintjére
- A cég stratégiai céljainak lebontása az egyén felé
Ebéd 1. napi teljesítményértékelés tréning délután - Lépésről lépésre felépítjük az Önök cégénél használandó teljesítményértékelési rendszert
2. napi teljesítményértékelés tréning délelőtt - A teljesítményértékelési beszélgetésre történő felkészülés
- A teljesítményértékelési beszélgetés többszöri gyakorlása
- Ez a nap gyakorlás, javítás, gyakorlás, javítás
- A résztvevő folyamatosan helyzetgyakorlatokban vitézkedik
- Az első beszélgetés (opcionális!) videón rögzítésre kerül
- A videót - a résztvevő beleegyezése esetén - visszanézzük, értékeljük
- A tanúsítvány érdekében vizsgázók esetén a tréning végén is készül videó
- A videót az érintett törli vagy magának átmásolhatja (haza viheti)
- Minden résztvevő többször gyakorolja a teljesítményértékelő beszélgetést
- Gyakoroljuk azt is, amikor a résztvevő a teljesítményértékelésen értékelt kolléga
Ebéd 2. napi teljesítményértékelés tréning délután - Visszajelzés
- Én-közlés
- Érzelmi önmenedzsment
- Önismeret és én-tudatosság a visszajelzésben
- Saját szubjektivitásunk szelidítése
- A visszajelzések többszöri gyakorlása
- A fejlesztő beszélgetés
- A dialógus
- A fejlesztő beszélgetés kérdései, a gyakorlás teszi a mestert
- A Gemba-séta és a fejlesztő KATA kérdései
- Az A3 kérdései és azok gyakorlása
- Opcionális vizsga, a sikeresen vizsgázók tanúsítványt szereznek
Kérdéseit készséggel válaszoljuk meg: info@mediacomm.hu vagy +36209342760. Céges képzések esetén a helyszín és időpont: Megrendelőnkkel egyeztetve Céges képzések díja Az időpont és igény függvényében adunk árajánlatot Tananyag: Minden ügyfelünk minőségi tananyagot kap. Hogyan öltözzek? Résztvevőink többsége kényelmesen, elegánsan, de nem túl formálisan öltözik ("smart casual"). A képzés nyelve Vállalati programjainkat készséggel tartjuk angolul.
Jelentkezés: A jelentkezési lap a word dokumentum értelemszerű kitöltése után e-mailben (info@mediacomm.hu) visszaküldhető. Az elfogadott jelentkezéseket visszaigazoljuk, kiküldjük az ún. előlegbekérő-levelet, annak kiegyenlítésekor kerül kiállításra a számla. Opcionális vizsga és tanúsítvány A képzések végén, azoknak, akik szívesen tesztelik tudásukat, azoknak nem kötelező jelleggel (opcionális) vizsgalehetőséget biztosítunk. A sikeres vizsgázók tanúsítványt szereznek.
A képzés eredményességének mérése céges programok esetében (jellemzően) a következők szerint történik. Vagy a képzés első napja második moduljában vagy a tréninget megelőző képzési igény felmérésekor tartjuk azon viszonyítási alap (benchmark) gyakorlatot, amely az induláskori készségszintet méri. A képzés utolsó blokkjában kerül sor a zárógyakorlatra, amely zárógyakorlatot (igény szerint vizsgagyakorlatot) videóról visszanézzük. A tréningcélként kijelölt szempontok alapján pontozzák egymást a résztvevők - ismét 1-10-ig skálázott normál eloszlásgörbén - így mérjük az induló képesti fejlődést a fejlesztési célként rögzített kompetenciák mentén. A vizsga díja 19.900 Ft + áfa. Mit kell hozni a tréningre? Semmit. Minden résztvevőnk minőségi tananyagot kap, a képzéshez szükséges tárgyi feltételeket (projektor, számítógép) céges képzés esetén is készséggel biztosítjuk. Az oktatás mikor kezdődik és mikor ér véget? Egyeztetjük, jellemzően az oktatás 8.45-kor kezdődik, és a képzés 16:45-ig tart. Ebéd, étkezés Egyeztetjük. Jellemzően a céges képzés során során ebédet, a szünetekben frissítőket, kávét biztosítunk. Nem budapesti résztvevők esetén a bentlakás szállásdíja és a vacsora költsége a megrendelőt terheli. Létszám Céges programjaink javasolt létszáma 4 vagy (maximum) 6 fő. A céges program lehet az ügyfél telephelyén is, projektort, flipchartot, írásvetítőt, laptopot viszünk/biztosítunk. További információval készséggel állunk rendelkezésre: info@mediacomm.hu vagy +36 209 342 760
|